American Table

Äntligen hade vi planerat in en brunch på American Table i Hotel Clarion Sign! Hade fått ett presentkort från Lappis och Fanny när jag fyllde 21 år (alltså nästan ett år sen!) men idag kom den till användning. Jobbade innan brunchen och bad kollega att komma in tidigare för att jag skulle hinna med. Det är alltid lite pirrigt och stressigt då de som jobbar efter mig nästan 9 av 10 gånger kommer sent! Han kom iallafall i tid och jag hann fixa lite innan Carlos kom med bilen och hämtade mig (han skulle jobba efter brunchen). 
 
Vi parkerade en bit bort så fick ta en promenad i slasken till hotellet. Klockan var inte ett än så det var kö till bordplaceringen och efter en kort väntan så fick man gå in. Stället är verkligen superpopulärt och man måste boka för att få plats, och i god tid ska man boka också!
 
Vi fick ett ganska bra bord där vi satt två stycken en liten bit ifrån där man hämtade maten vilket var skönt för där var det ju kö hela tiden. Fanns rätt mycket mat att välja mellan så det var bara att börja. Körde två gånger kall mat, lite varmt och sen efterrätt. Den kalla maten var nog bäst och efterrätten var nog lite för söt för min del.
 
Brunch kostar 325kr/person på American Table
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Sanna Preifelt:

Men wow, dit vill jag gå på brunch! Är det vid LO-borgen/Norra bantorget? :)

Svar: Det är supergott! Rekommenderar verkligen! Precis, ligger i Clarion Sign Hotelet. Man måste boka i någon vecka innan så se till att göra det om du vill testa! :)
Sofie Wu

2 Hanna Victoria Sahlqvist :

Men åh va gooottish :D
Kram Hanna!

Svar: Supergott verkligen! :)
Sofie Wu

3 Karin:

Åh vad gott det ser ut! :)

Svar: Det var supergott också! :)
Sofie Wu

4 Ida:

Åh men vad gott det ser ut, älskar brunch!

Svar: Supermysigt!
Sofie Wu

Kommentera här: