Valar Morghulis

Under jobbpasset igår fick vi meddelande från Doro och Marcus om att spela spel och chilla hemma hos de! Min plan var att efter jobbet gå till gymmet en stund, gå hem och läsa lite och sova tidigt men så blev det ju självklart inte! Bad Marcus köpa Settle of Catan när han ändå skulle köpa Risk på webbhallen så efter jobbet åkte jag hem till de och vi spelade Risk. De hade köpt Game of Thrones edition och den var sjukt häftig! Faktiskt värt priset om man gillar spelet (och Game of Thrones)! Det tog dock en bra stund att sätta sig in i spelet eftersom ingen av oss hade riktigt spelat risk på riktigt innan så vi fick lära oss med regelboken öppen. 

Efter att vi börjat komma igång så fick vi avbryta för att promenera till Matsu för middag. Det tog en stund att få maten då de bara var två som jobbade och vi hade väldigt jobbig beställning. Blev lite fel men vi fick tillslut vår mat! 

Försökte skynda tillbaka och spelade klart vår första rond. Hann spela en gång till efter och jag hade så tur med mina kort så jag hade överläge hela spelet. Klockan blev så mycket så vi hann inte ens öppna mitt spel. Bestämde först att jag skulle åka runt kl22 men tog istället tuben som gick 23.25 och väl hemma var det bara att krypa ner i sängen! 












Kommentera här: